torsdag 10 april 2008

Har ni hört den förut? ;)

Vi blev, (efter mycket om och men, två UL och en massa annat), hemskickade tillsist. De sammandragningar/värkar jag hade när jag kom in avstannade helt vid 8-tiden, och då var det ju inte så mycket idé att vara kvar där. Fast det var många bud innan det blev beslutat att vi skulle få åka hem; först skulle vi absolut inte få det eftersom det var en tidig vattenavgång med helt rörlig bebis, sen skulle jag bli igångsatt på en gång, sen skulle jag bli inlagd och slutligen då åka hem... Ja ja, inte mig emot, jag är mycket hellre hemma än ligger kvar på sjukhus.

Vi ska in på koll igen kl 8 i morgonbitti, om (och jag skriver OM) inget annat händer innan dess. Själv känner jag mest att det nog kommer bli som med sonen, igångsättning alltså, frågan är bara när de tar beslutet...

Nu ska jag vila lite till och försöka få i mig något att äta, något riktigt flottigt och kolhydratrikt kanske? ;)

Kom på att jag ju måste berätta vad min bror och tillika barnvakten sa inatt när jag ringde till honom: "Är klockan tre och du ringer til mig???" (sagt med stort tvivel i rösten, som att jag var dum i huvudet typ) Det är inte lätt att bli väckt mitt i natten alla gånger! :D När han väl vaknat till var det inga problem, och nyss ringde han från sin Finlands kryssning, bara för att kolla hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Linda #handgjordlyx sa...

Hmm.. jag har ju skickat en kommentar, men den finns inte?

Vad rolig han är broren ;-) Vem barnvaktar om det kommer igång inatt? Finlandskryssning verkar svårt att få hem snabbt?