lördag 26 april 2008

Två veckor idag!

Han börjar se stor ut, tycker ni inte? Mer som en riktig bebis liksom.

Lite mer vaken är han också, även om det är mest sova och äta som gäller. Nu koppar vi (läs: maken) bara 1-2 ggr per dygn, en gång på kvällen vid 21 och en gång på natten vid 3, resten ammar vi. Sugbehovet har verkligen kommit igång nu, helst skulle han vilja ligga vid bröstet jämt, men det orkar inte den trötta mamman, så operation napptillvänjning har inletts med varierande framgång.

7 kommentarer:

Elin sa...

Oj, är han redan två veckor idag, vad tiden går! Ja, han börjar se stor ut och han är så himla söt, han ser så klok ut, han blir nog proffessort som stor tror jag ;)!

Skönt att han kommit igång ordentligt med amningen.
Kram

Anonym sa...

Vad skönt att allt flyter på så bra, vad är det för sött han har på sig?

Börjar du också komma ifatt?
-Åsa

Anonym sa...

Så sött!
Va tiden gå fort.
Nappen är bra till tuttande barn som bara vill snutta.
Orkekram till dig

Lotta sa...

Du har rätt! Nu börjar han se ut som en riktig bebis. Innan var det mer som en liten... skyltdocka? ;)

Usch, så hemska jag är. Han är ju den sötaste lilltjuv jag någonsin skådat!

Hoppas du känner dig piggare och piggare för var dag som går.

Pernillas blogg sa...

Sötunge :D Emil gillar sin napp, jag har haft sån tur att mina två tydligt har visat om det är tutte eller napp som de föredrar just för tillfället! Det är skönt att kunna ge nappen och inte ha honom vid bröstet konstant, ännu viktigare för dej som behöver samla på dej kraft och energi igen... Hoppas du hittar någon som han vill ha! STOR KRAM!!!

Anonym sa...

Ja nappen är guds gåva till alla mammor! Här övas det flitigt också! Och nja.. så stor tycker jag inte att han är ännu, men väldigt söt och go!

Anonym sa...

Riktig liten söting!