lördag 19 april 2008

Lilltjyven 1 vecka!!

(Eftersom jag inte orkat dra igång någon ny blog till lillemannen, kommer uppdateringarna om honom att fortsätta dyka upp här ett tag till.)

Nu är han alltså en vecka gammal, redan, fast egentligen skulle han ju ligga och gona sig och växa till sig i magen nu... konstigt att tänka på det där.
Min mjölk har i allafall runnit till, och han ammar var 3e timme (jag orkar inte mer ännu, kommer utöka allt eftersom). Sen koppar vi ersättning däremellan när/om han är hungrig, vilket går väldigt bra (kanske ska tillägga att det är han som är duktig, inte vi...). Idag på morgonen vägde han 2860 g, alltså 40 g över födelsevikten, vilket är helt godkänt. Gulsoten är också på väg bort, värdet hade minskat rejält sen i torsdags, så ingen solning kommer behövas. De senaste två dagarna har han även börjat vara lite mer vaken (först sov han hela tiden), även om det fortfarande märks att han är lite tidigt född.
Nykoppad och insvept i handduk - annars luktar hela lilla bebisen päckel-Nutramigen...
Fortfarande ganska liten och liksom ihopknölad.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla sötingen, tänk att du sitter med tre små gryn nu, det är som vi säger på våra fikaträffar, börjar snart blir pinsamt med våra sabg-träffar *s*

På tre mammor är vi 7 barn!

Söt som socker är han i alla fall, har ni bestämt er för Henry?
Väldigt fint namn och ett av mina favoritnamn till pojke!

-Åsa

Linda #handgjordlyx sa...

Kolla! Han ser ut som min Lilla! Han har också apfötter ;-)

Pernillas blogg sa...

Vilken fin liten kille! Skönt att matningen går så bra och att han är pigg! Skönt att "höra" av dej oxå, då vet man att du är ok iaf... Stor kram!

Anonym sa...

Vad fin han är er lill-tjyv! Massa grattis här med! Kram!

Alex sa...

Haha, den där insvept i handduk-bilden känner jag igen på sätt och vis. Loke koppades ju också ett tag där på spec.avd och var insvept sådär :D Brings back memories. Kram vännen, synd att ni inte får åka hem än!

Anonym sa...

Åååå vilka flashbacks jag får sen när min lilla Viktor kom, bara 2680gram vägde ju han så jag vet vilken liten groda du har i famnen just nu!
Så mysigt!!!
GRATTIS OCH NJUUUUUUUUUUT!!!

Anonym sa...

Det var sommartjejen som skrev det sista! =)

Anonym sa...

Så fin han är! Skönt att du verkar må lite bättre nu iallfall? Vilken pärs du har gått igenom.