torsdag 10 april 2008

Vattnet har gått!!

Vaknade vid 3 av den klassiska "hjälp, jag kissar på mig"-känslan, men det var så klart fel. (För er som inte vet så är det oooomöjligt att knipa av vattnet, det liksom bara rinner ändå! ;) Det blev ett fint spår från sovrummet till toaletten kan jag säga...

Har pratat med förlossningen, och efter som Tjyven ff är rörlig så måste jag ligga så stilla som möjligt (först var det tal om ambulans!) och komma in på kontroll så klart. Maken är och hämtar barnvakten och jag ligger här och försöker förbereda mig. Förmodligen blir det väl som med sonen; igångsättning för att inget händer, så bered er på ett par dygns väntan. (Aj, var det där en värk förresten?)

Återkommer så fort jag kan.

P.s Fostervatten luktar som gammal sperma, det hade jag glömt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

IIIIIIIIIIIIIIHHH!!! Åh vad spännande!!!! Jag väntar vid datorn, biter på naglarna o hoppas vi snart hör ifrån dig igen!

Lycka till söta du!!

Lotta sa...

Men du skulle ju ha 2 veckor på dig att fatta vad som komma skall. :)


Detta är såååå spännande. Kommer inte att kunna jobba idag ju. Du får sms:a och hålla mig underrättad.

Lycka till med barnafödandet!

Anonym sa...

Hoppas du får snusa bebis nu snart och allt går kanon.

Lycka till!

Alex sa...

Men hallå!? Vad håller du på med? ;) Åh, hoppas allt går väl! Stor kram!

Elin sa...

Spännande! Hoppas allt går bra. Men, tjyven är säkert en utbrytarkung också så han kommer nog ut snabbt som bara den!
Lycka till!!!!

Anonym sa...

Hoppas att de går bra..Kram från Åsa på Aff maj08

Pernillas blogg sa...

men det är ju olidligt spännande nu!!! hoppas att du ligger och sniffar på nyfödd nu! Kram, kram o lycka till!!!