måndag 7 april 2008

Järn igen

Fast idag flöt det inte alls lika bra som förra gången tyvärr... Till att börja med var BM försenad (bara för att jag för en gångs skull var i god tid), och när jag väl fick komma in så var först sprutorna slut, sen handskarna och så var plåstrena borta. Det gick i allafall bra att sätta nål, men sen var det problem med luftbubblor (min gissning är att hon var stressad när hon spädde ut järnen och blandade lite för kraftigt så det blev skummigt), och innan hon fått bort dom hade det gått tio minuter till. Då var hon så pass stressad att hon sprutade lite för fort, vilket gjorde att jag blev alldeles konstig i hela armen (svårt att förklara, men först blev det liksom kallt och sen alldeles stickigt), så då fick vi vänta och vila en stund. Tillslut hade hon i allafall fått i alla fem sprutorna, och det enda som återstod var att lyssna på fosterljuden så att bebis mådde bra. Då funkade inte apparaten - den bara tjöt och det var omöjligt att höra några som helst hjärtljud. Efter lite pillefix med sladdarna så lugnade den i allafall ner sig och hjärtljuden lät bra. Jo, huvudet låg nedåt, det var hon säker på, så jag inbillade mig väl bara att Tjyven hade vänt sig.

På vägen hem fick jag migrän - vet inte om det berodde på järnet eller något annat, får se om det upprepar sig på torsdag när det är dax för nästa dos. Har sovit hela eftermiddagen och nu känns det lite bättre i allafall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken otur du hade i dag.
Det blir ju inte bättre av att hon stressar.
Hoppas det är mera flyt nästa gång.

Linda #handgjordlyx sa...

Jag har just undrat hur du haft det idag! Vilken pärs. Inte så konstigt att du fick migrän, kan jag tycka. Hoppas att den är helt borta imorgon och att du är pigg av nytt järn och vila!

Och förresten, vad skönt att Tjyven ligger med huvudet nedåt. =)