torsdag 3 april 2008

Järnsprutan avklarad

Det gick överförväntan faktiskt; hon använde "förlägningssladd", så det kändes inte när hon höll på att byta sprutor och grejja, men det tog en väldig tid eftersom det ska ges lagom långsamt. Hade jag fått välja hade jag valt dropp, men det här funkar också.

Hon passade även på att ta BT, SF och lyssnade på fosterljuden. BT var högt för att vara mig, 125/90 (jag brukar ligga runt 100 i övertryck normalt), men det tyckte hon inte var något att oroa sig för, så då får man väl hoppas att det är så. Hann även läsa min journal (dvs journalanteckningarna hon och de på specen gjort) och hittade ett par fel som jag påpekade. Skulle FK vilja kolla upp min sjukskrivning t ex så är det ju faktiskt rätt viktigt att det som står där stämmer tycker jag dårå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, du är en sån där patient som man inte vill ha gissar jag. Jag har aldrig läst mina egna journaler och skulle antaglien inte ens upptäcka några fel om jag nu gjorde det. ;)

Fast du har ju helt rätt... är ju jätteviktigt att allt stämmer!