tisdag 1 april 2008

Ja tack, jätte järna...

Lämnade meddelande hos vanliga BM igår för att bestämma tider för järndropp, och hon ringde upp redan idag! Fick tid för tre doser, en den här veckan och två nästa, sen bokar vi resten när jag är där.

På spec-MVC fick jag ju järnet i dropp form (lite utspätt, bl a utifall att det skulle läcka ut i vävnaden, eftersom det svider som bara den, och ju mer koncentrerat, desto mer svid), men på vanliga MVC har de inga dropställningar mm, så BM ska spruta in det istället (koncentrerat). Känns så där kan jag väl säga, speciellt som jag har varit med om att bli felstucken ganska många gånger och kombon perforerad ven / Venofer känns så där kul... Nå ja, hon får en chans (hon kanske är jätte duktig på att sticka, vad vet jag egentligen?) och skulle hon misslyckas tänker jag kräva dropp nästa gång!

5 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Herre gud - är de galna? Järndropp ska ju ges just som dropp. Jag vill inte ens tänka på hur förbannat ont det måste göra annars. Beror väl kanske på mängden, men det brukar ju vara ganska rejäla påsar... (Jag hade typ klippkort på hematologen för järndropp tidigare.)

Well, hoppas det går bra ändå!

Linda #handgjordlyx sa...

Jag hoppas som sagt att det går bra och att det inte blir trasiga kärl och ont.

Lotta sa...

Järndropp har jag aldrig hört talas om, men hoppas det funkar.

Alex sa...

Läbbigt! Själv har jag ingen karriär som heroinmissbrukare eftersom mina armvener (?) bara glider undan och jag tar allt via handen. har blivit stucken många gånger av envisa människor, så jag kan ana att det inte är speciellt kul för dig.

Anonym sa...

Hu ja, jag ser verkligen inte fram att få järnet i (flera stora) sprutor... Det är ju om inte annat ganska svårt att hålla sprutorna stilla medan man sprutar.
Fattar inte varför hon inte kan leta rätt på en droppställning bara, det måste ju vara enklast för henne också, att bara sätta en nål, hänga en påse och sen kunna gå där ifrån.