torsdag 10 april 2008

Kladdigt, blött och ganska besvärligt

Nej, det här med vattenavgång utan värkar är faktiskt inget jag rekomenderar, speciellt inte när ongarna inte är fixerade. Jag läcker fostervatten (som är klibbigt och luktar ganska mysko som sagt) så fort jag byter ställning, reser mig, hostar, snyter mig osv. Kör med snygga engångstrosor och sonens Pampers (de har ju plastad baksida och klarar faktiskt en hel del vätska). Var jag än sätter eller lägger mig, måste jag första grunda med plastad frotté och en handduk.

Tror jag ska ställa mig och hoppa nu, så Tjyvens huvud åker ner och täpper till lite.

(Fortfarande inga värkar, bara enstaka starka sammandragningar.)

6 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Det låter ju minst sagt opraktiskt ;) Hoppas tjyven tittar ut snart och att allt går fint!

Linda #handgjordlyx sa...

Alltså, jag har ingen erfarenhet av att vattnet går. Med Stora fanns inget vatten kvar när hon väl föddes och med Lilla.. ja, inte vet när det gick.. jag vet bara att man tog hål på hinnorna någon gång under förlossningen. Det låter ju inte särdeles angenämt så jag kanske ska vara glad för att det var som det var? ;-)

Sommartjejen sa...

Oj vad spännande!!
Nu får jag hålla koll på dig och se när din lill* tänker titta ut! =)
Lycka till.
KRAMIS

Lotta sa...

Men hur mycket vatten kan det finnas i en gravidmage? ;)

Tycker du inte att det kan bli skönt med en igångsättning trots allt?

Anonym sa...

Ja det lät inget vidare, hoppas lill*n täpper till eller varför inte passar på att göra entré om man ändå får önska :-)

-Åsa

Anonym sa...

Fy va jobbigt det låtar att läcka så som du gör.
Lider med dig och hoppas det händer något nu med det snaraste.
Styrkekramar